dimecres, 2 de setembre del 2009

ELS PORTS DE "SES ILLES"


Mirador des colomers-sa Talaia d'Albercutx. Sortin de Port de Pollença pujada curteta nomes 5,7 km amb una mitjana del 5,98% i una maxima del 10%. impresionant panoramica dels acantilats de la costa.





Surto de Pollença per afrontar els aproximadament 15 km que em separen del cim, els 7 primers km son de llarges rectes, els darrers 8 km s'enfilen per dins del bosc mediterrani, la pujada no es dura.



Puig Major, el pic mes alt de ses illes, els simples mortals no podem arribar mes amunt d'aquest tunel, ja que per arribar al cim al ser zona militar, es necessiten permissos. Sortin de Soller te una llargada de 14,5 km al 5,9% de mitjana i una maxima del 9%.




Sortin de bora del mar a Sa Calobra salvem un desnivell de 713 mts durant 10 km, aixo fa una mitjana del 7,1% i una maxima del 12% es una pujada durilla.


El coll de Soller l'em vist per tv a la publicitat de la biodramina, un medicament pel mareig, pues te una seixantena de corves, moltes d'elles de "farradura" la mitjana ronda el 5,6% sent la maxima del 10%, m'agradat molt pujar-lo ja que me trobat be i le fet depressa, al ser corves continuament, no te n'adones i ja ets a dalt.





Coll d'Honor, per mi de trist record, ja que pujant per les seves rampes vaix patir una caiguda seca, no em vaix fer ni una rascada, pero un cop fort a les costelles, m'ha deixat en K.O. tecnic.
Quedaven tres km per coronar i amb el cop calent vaix acabar de pujar, pero al tornar a Palma, sabia que m'habia fet mal i vaix anar a l'hospital , el diagnosi el fisura de dos costelles, pero sembla que el pulmo no esta afectat. Durant uns dies em fara cada cop mes mal i despres es supossa que anira a menys.
Les dades del port son una llargada de 6,25 km, una mitjana del 5,55% i una maxima del 9% , carretera estreta, en aquest cas humida i plena de fulles de pi molt patinadores.





Com el pronostic es que la meva lesio anira a fer cada dia mes mal, decideixo apurar les meves opcions i avui torno a sortir, molt mermat ja que no puc respirar be i he d'anar continuament sentat. Pero la pujada a Galilea no es gran cosa 4,7 km añ 5,74% i maximes del 8%, o sigui que possare una mica mes de desenvolupament i endavant que cada dia no es pot venir a les illes.
Carretera estreta molt entretinguda ideal per anar amb bicicleta.



De Galilea tiro fins a Valldemossa, baixo fins a Port de Valldemossa i faig la pujada de 5Km al 7,3%i maxima del 8%. Ja he de possar tot el desenvolupament que tinc i aixo que el port es facil, pero el dolor es cada cop mes insoportable i estic convencut de que aquet sera l'ultim port que puga pujar a Mallorca, El Monartir de cura i el de San Salvador auran d'esperar millor ocasio.